The Omo Valley for 3 days

Omo

Afgelopen dinsdag vertrokken voor een 3 daagse tip naar Omo Valley

Vandaag van Dorze via Konso naar Turmi

273 km

Rond rijdend over de “snel” weg in een 4 wheel drive en landschap aan mij voorbij zien glijden.

Zo verschillend als het lanschap is net zo verschillend is de stijl van de hutje die je voorbij ziet komen.

De  basis van Hout, of Leem

Het dak uit 1 of 2 lagen

Ja er valt hier nog steeds meer te ontdekken dan je denkt.

Vandaag veel mensen van de Hamer Tribes gezien. Gewoon gezellig op de markt.

Ik ga niet naar dorpjes de toerist uitgangen.

Ze zullen aan mij ogen voorbij glijden en een enkeling vast gelegd worden door de camera.

Ik vind het bijzonder om ze te bewonderen maar voel me toch te opgelaten om ze vast te leggen.

Vanavond camperen in mijn kleine tentje

Eens kijken of dat gaat lukken daar de wolken wel heel donker worden..

Slapen geen probleem.

Het terug komen van de buren, daska lodge waar ik een hapje had gegeten was een grotere uitdaging. Daar de droge rivier door de heuse serieuze regenbui dus stukken minder droog was geworden.....😉

Maar met mijn hoofdlampje op zag ik net genoeg..👍🏻

Dag twee richting Jinka.

Het gebied van de Mursi, met hun schoteltje in de onderlip.

Die hoef ik niet te zien hoor niet my cup of tea 😂😂😂

Maar Jinka is groot, met weer een markt dus vast weer een hoop te zien.

Ook nog een stukje in de 4wheel drive gereden....mijn driver was een beetje moe...

In nederland rij je rechts

In engeland rij je links en

In Afrika rij je sla-lomens om de geiten, koeien en gaten en kuilen in de weg heen.

Oh en ook nog even op de tegenliggers letten.

Maar zoals je begrijpt ik ben er gekomen.

Jinka viel een beetje tegen dan dat lag niet echt aan de mensen, maar meer aan mijn reisgenoot. Meneer hield niet zo van lopen...

Hij reeds liever met de auto over de markt. Al mee zingend met the best op Ethiopian songs... en dan noemt hij mij raar omdat ik niet van de Mursi’s houd hihi.

Tijdens de lange autorit, flesjes bier en ceremoniële etentjes heb ik heel wat vragen kunnen stellen over de Afrikaanse cultuur, Afrikaanse denkwijze, Afrikaanse logica de rollen van mannen en vrouwen.

Landbouw. Weet ik nu waarom mensen soms met een schoen in de hand naar tegemoetkomende automobilisten zwaaien.......

Ik dacht ze zijn moe van het lopen en willen lift....😂 maar dat wat het toch niet..., ik vond het toch best logisch bedacht van mij....

Maar ja ik blijk toch wel redelijk westers te zijn 😉

En dan kom je naar 3 dagen weer thuis en wordt je weer met open armen ontvangen.

Blijft leuk 😊 👬👭👫

1. Gwen:
    9 maart 2019
    Super gaaf verhaal mama !!! En dat van die foto's en gelatenheid snap ik volledig hoor !! Geniet nog van iedere minuut de komende weken. Kus Gwen
  2. Veerle:
    9 maart 2019
    Mooi verhaal, bijna poëtisch..... goed van je dat je een bescheiden toerist bent.... ik vind dat heel herkenbaar, die gêne om mensen aan te staren en foto’s te maken alsof je in het circus bent 😖 en de markt is een leuke plek om onopvallend van alles te bekijken! Maar waarom zwaaien ze nou met die schoen???? Nu wil ik het weten ook! Liefs en veel plezier!!!!
  3. Gerry Wijdemans:
    Prachtig verhaal Mireille.
    Ik waande me weer in Cambodja!
    En dan blijkt dat mensen overal hetzelfde zijn als je met ze praat.
    Veel plezier en geniet van mens, dier, landschap en cultuur.
  4. Mireille van Pol:
    9 maart 2019
    Hihi het zwaaien met de schoen verklap ik als ik weer thuis ben.
    Geef nog niet al mijn geheimpjes prijs 😉😘
  5. Pa van Mireille:
    Hallo Mireille,
    Ik heb al meteen een reactie geplaatst op jouw boeiende verhaal.
    Echter zie ik mijn antwoord niet terug.;hopelijk is het wel goed doorgekomen.
    Veel plezier met alles,maar pas maar goed op je zelf.
    Hartelijke groetjes,en een stevige poen van jouw Pa
  6. Mireille van Pol:
    Hoi Pappa,
    Je berichtje duidelijk ontvangen
    💋 terug
  7. Stefan:
    9 maart 2019
    Super leuk dat je een tocht hebt gemaakt en al die verschillende stammen kon zien. Ik ben heel nieuwsgierig naar de ontknoping van de schoen. Ik vraag me ook nog af of de deze vakantie nog wilde dieren gaat tegen komen. Ik hoop niet van te dicht bij anders gewoon heel erg hard wegrennen. :-)
  8. Mireille van Pol:
    9 maart 2019
    Morgen boottochtje in de planning en gaan we krokodillen en hipo’s zien.
    Wild genoeg? 🐊🦛