De Tourist at Lake Chamo

17 maart 2019 - Gamo Gofa, Ethiopië

De tourist....

Ja vorige week ook een dagje de tourist uitgehangen.

Eindelijk gingen Luca en ik ons boottochtje over het Lake Chamo uitoefenen.

We hadden het in eerste instantie uitgesteld omdat we hoopte dat de stammen aan de overkant van het meer geen ruzie meer zouden hebben en het dus veilig was om daar te gaan wandelen en de zebra’s te zien.

Maar helaas onze bewoners dachten er blijkbaar anders over.

En een andere keer toen we wilde gaan,  kregen we s’avonds een telefoontje dat het de volgende dag niet kon doorgaan, daar onze prime minister van Ethiopië die dag met  de prime minister van Kenia met een bootje gingen varen dus hadden zij om veiligheidsredenen het hele meer voor de hele dag afgehuurd....

Ja een les zo min mogelijk plannen en gewoon inspelen op de situatie die er is, is een van de wijze lessen die ik hier wel geleerd heb.

En nog merk ik dat ik nog lang niet zo gedreven in ben dan zij.

Zoals vanochted, werd ik om 5 uur wakker met de gedachte ojee, gisteren de was vergeten binnen te halen.

Ik heb dus gefaald, doordat ik gisteren veel gezellige dingen met de jongens gedaan heb. Waardoor ik met hun dus een connectie had en daardoor dus mijn verplichtingen ben vergeten ...

En gisteravond heeft het geregend, dus zal alles wel kletsnat zijn.

Een uurtje liggen draaien en tegen mezelf gezegd gebeurd is gebeurd valt nu toch niet meer te veranderen....

En wat blijkt nu voordat ik ging ontbijten even naar de was gelopen...

Zo nat was het niet beetje vochtig misschien.

Dus ff uurtje in de zon en hupsakee, lekker weer fris in de kist.

Zegt Teddy, ook heel relaxed, tja wat ‘s avonds nat wordt, droogt weer overdag...

Maarja het is hier ook veeeel warmer, veel meer zon en maken ze ook erg veel gebruik van 😊

Maare ik dwaal af

...

Dan dus maar opzoek naar alleen de krokodillen en Hipo’s.

Op 6.50 stond de tuk tuk, voor de deur !!

Te vroeg mooi

Toen naar lokketje A voor toegangskaartje voor het park

Toen naar kantoortje B voor onze stuurman, benzine het afrekenen van de huur en een korte ontmoeting met onze gids/vriend die alles voor ons had geregeld...

Toen naar het Meer 30 minuten rijden...

Waar we een mooi veiligheidsvestje aankregen.

Ik voelde me meer een wegwerker 🤣🤣

Het zonnetje stond al weer hoog in de lucht en het was pas 8 uur ☀️

Mijn boottochje van 2 jaar geleden in Vietnam kwam natuurlijk ook weer even voorbij.

Daar kon je toe zo vanuit de boot in het water duiken..

Dan zal ik nu maar niet doen, tussen al  die krokodillen, maar ja hier kwam ik dan weer geen stroom afval tegen.

Zo zie je maar weer, mensen zijn toch smerige beesten ...

We zagen veel vogels, reigers, maliboe’s en andere witte wezens.

Maar wij waren op zoek naar de kleine oortjes en grote snuit van de nijlpaarden...

En ons geduld werd beloond 🦛

Tot 2x toe kwamen we ze tegen

En ze konden ook best lang onderwater zwemmen..

Dat had ik niet verwacht..

Halverwegen voeren we langs een zandbank en daar lag meneer de krokodil heerlijk te zonnenbaden..

Met nog wat kleinere vrienden om hem heen.

Dus al met al toch een geslaagd boottochtje en liep de hele trip redelijk gesmeerd 😇

.....dus wat doe je dan als je nog tijd over hebt?

Tuk tuk naar de 40 springs

Gisteren had Luca een andere gids gesproken en die had ons weer een mooie prijs gemaakt voor het tripje.

Dus ff bellen en na de lunch had meneer wel tijd.

Dus daar gingen we weer naar het park, en het kaartje van de ochtend was nog geldig... en dat vinden wij westerlingen natuurlijk altijd fijn. 2x voor de prijs van 1 🤪

Het bos was echt super mooi

Beetje als een tropisch regenwoud 🌳 .

Bomen met lianen waar we aan geslingerd hebben en zelf in geschommeld. 😂

Aapjes gezien met witte pluimstaarten en een bron waarin heerlijk gezwommen, gedoken, gespeeld en acrobatische salto’s werden gemaakt (door de locale bewoners wel te verstaan 😉)

Daarna hapje eten in Toerist hotel.

Injera met allerlei lekkere pruttekes, zoals Luca ze noemt.

Met een heerlijk flesje Ambo, ijskoud 😊bruiswater

Tot we helemaal Baka, vol zaten mmmmm.

En toen weer 1,5 uur in de hete bus naar boven gehobbeld.

Waardoor ik mijn dag weer eindigde met een heerlijk frisse douche en wat games met the boys.