Een dagje Narobi

12 oktober 2019 - Lake Naivasha, Kenia

Dag 2 in Afrika Nairobi

Vanochend na het “engels” ontbijt me even verdiept in het Kneniaas boek Afdeling Nairobi

Karin Blixter. Out of Afrika heeft hier gewoond en haar huis was nu een Museum en daarnaast was er een deel van het National Park  waar ze gewonde of weeskinderdieren opvingen. en waar je dan doorheen kon lopen via een hoge loopbrug.

Dus dat stond op het programma.

Karin als eerste.

Ik werd hier rondgeleid door pearl. Toch wel leuk om zo meer achtergrondinfo te krijgen. En het zal  best wel een standaard verhaal voor haar zijn. Voor mij natuurlijk de eerste keer.

Even bij een lokale schilder gekeken, prentje gekocht en toen door naar de beestjes.

Daar aangekomen mijn ticket gekocht en weer een kleine overweging. Wel of geen gids??? Een gids was gratis en je mocht hem belonen naar gelang hij goed z’n best had gedaan. Een goede deal leek me zo. 😊

Now dat heb ik geweten... vaker van het padje gelopen onder prikkeldraad door. Maar zo kwam ik wel uit bij de luierplek in de zon van de Leeuwen.

Heb ik Chita mogen voeren

En ben ik er achter gekomen waarom de White Neushoorn die bruin/grijs is white heet.

Waarom nijlpaarden niet langer dan 20 slapen en veel in het water liggen

Het verschil tussen een crocodile 🐊 en aan alligator is.

Hoe je kunt weten hoe oud een schildpad en hoe aan de buik kunt zien of het een mannetje of vrouwtje is???

Dus je begrijpt het wel Frank heeft goed zijn best gedaan. En een extra Tip 💵 gekregen.

Terug in het Salomon Huis, mijn hotel een lunch meegenomen en op zoek naar de gewone Keniaan en hun dagelijks leven.

Steve, mijn driver bracht me mee naar zijn huis, to meat his parents and little sister.

Daarna “the shop” of his friend.... Dit bleek een pub te zijn.

En op 1 been kun je niet lang staan ... dus twee  Tusker biertjes later stond ik weer buiten.

Nog even wat rondgereden en handjes geschud boodschapjes gedaan en daarna weer afgezet in mijn hotelketje.

Moe en tevreden over deze leuke dag.

Petra mijn reisgenoot komt vanavond laat aan en morgen gaan we dan naar Lake Navasha !!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Gwen:
    12 oktober 2019
    Leuk verhaal mama! Ik ben nu wel benieuwd hoe je kunt zien hoe oud een schildpad is hoor :)
  2. Stefan:
    12 oktober 2019